Följ oss gärna

Konsultföretag: nöj er inte med nöjda kunder och medarbetare

Det är billigare att behålla en befintlig kund än att skaffa en ny, lyder en välkänd sanning. Men gäller det alla kunder och vad har kundnöjdhet med lojalitet att göra?

Se utdrag ur Peter Svenonius intervju med Joakim Harping om vikten av att rikta engagemanget till rätt kunder för att bygga lojalitet och därmed lönsamhet och tillväxt över tid.  

 

  

 

Ur innehållet i hela intervjun:

  • Varför ökad kundlojalitet är avgörande för uthållig tillväxt och lönsamhet
  • 1000 intervjuer med inköpare visar främst två anledningar till varför kunder väljer bort en befintlig leverantör
  • Tre tips till dig som resultatansvarig som vill öka lojaliteten till (inte hos) era viktigaste kunder

Om Joakim Harping

Författare till “Myten om den lojala kunden - en bok om kundförvaltning” och har mångårig erfarenhet i tjänstesektorn och som kundombudsman. Han har hittills misslyckats varje gång han fått i uppdrag att säga upp en kund.


WEBINAR

SLÖSAR NI ERT ENGAGEMANG PÅ FEL KUNDER?

Anmäl dig nu

Intäkter och leads, Ledning och styrning