Följ oss gärna

Inspelat webinar: Slösar ni ert engagemang på fel kunder?

Det är billigare att behålla en befintlig kund än att skaffa en ny, lyder en välkänd sanning. Men gäller det alla kunder och vad har kundnöjdhet med lojalitet att göra? Företag med mer lojala kunder har en sak gemensamt - de är också mest lönsamma över tid (dessutom lockar de och behåller de bästa talangerna som medarbetare). 

Efter 1000 intervjuer med inköpare vet kundombudsman Joakim Harping varför kunder byter leverantör (nej, det beror inte på att de inte är nöjda). Men vilka kunder förtjänar ert engagemang? Och hur skapar man en kultur för ökad kundlojalitet?

Nu har du möjlighet att se inspelningen av vårt populära webinar "Slösar ni ert engagemang på fel kunder?" när du vill. Klicka här för att få tillgång nu

Här kan du se ett utdrag ur vår tidigare intervju med Joakim.

Agenda för det inspelade webinaret

  1. Varför är företag med mer lojala kunder också mest lönsamma över tid?
  2. Så skapar ni en kultur för ökad kundlojalitet
  3. Vilka kunder förtjänar ert engagemang? Förslag på ett första steg!

Vilka är era viktigaste kunder?

  1. Det kostar mer att skaffa en ny kund än att behålla en gammal
  2. 70% av kunder som byter leverantör kan härledas till upplevt bristande engagemang från leverantören
  3. 5% ökad lojalitet → upp till 35% ökad omsättning och upp till 95% ökad lönsamhet

Titta på inspelningen nu

Intäkter och leads, Film